Alimente expirate in pachetul de catering

Alimente expirate in pachetul de cateringPatru patroni de firme de catering din judetul Salaj s-au ales cu sase avertismente si doua amenzi in valoare de peste 4.000 de lei, in urma controalelor efectuate de comisarii de la Protectia Consumatorilor in perioada 9-15 septembrie. Printre deficientele constatate in serviciile prestate de acesti operatori economici se numara alimente cu termenul de valabilitate expirat, nerespectarea prevederilor legale privind informarea consumatorilor, precum si utilizarea de cantare neverificate metrologic in blocurile alimentare a mai multor operatori economici din judet.

Potrivit directorului Comisariatului Judetean pentru Protectia Consu-matorilor (Salaj), Claudiu Silaghi, in timpul controlului s-au verificat aproximativ 270 de kilograme de alimente, in valoare de peste 18.000 de lei. Au fost constatate astfel produse cu termenul de valabilitate depasit, respectiv aproape 5 kilograme de branza grasa, dar si carne tocata amestec expirate. De asemenea, in urma controlului s-a depistat ca doi operatori economici nu aveau facuta verificarea metrologica a cantarelor din blocurile alimentare, a declarat Claudiu Silaghi. Insa neregulile nu se opresc aici. Comisarii au descoperit la un operator ca in lista de meniuri nu era afisat gramajul componentelor alimentelor, iar intr-un alt caz, lipsa afisarii codului unic de inregistrare la Registrul Comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate. In urma controlului am aplicat sase avertismente si doua amenzi in valoare de 4.100 de lei, a mentionat Silaghi.

Potrivit acestuia, consu-matorii ar trebui sa refuze produsele care prezinta semne organoleptice de alterare, modificari ale aspectului, culorii, consis-tentei, gustului, mirosului sau care prezinta semne de infestare cu paraziti. De asemenea, acestia sunt sfatuiti sa refuze produsele alimentare care prezinta urme de mucegai ori cele care nu sunt proaspete. In cazul in care suferiti de alergie la un component alimentar, nu ezitati sa solicitati vanzatorului informatii referitoare la aceste ingrediente. La receptia comenzii, solicitati si pastrati bonul de casa pentru a putea proba, in cazul in care doriti sa reclamati calitatea ori siguranta unui produs, se arata intr-un comunicat de presa al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Leave a Comment